Uporczywa walka o każdy grosz – czyli jak jeździć ekologicznie?

Oszczędna eksploatacja samochodu to teraz nie lada sztuka, ale oprócz coraz to nowszy i oszczędniejszych silników ważna role w obniżeniu wielkości spalania odgrywa styl w jakim jest prowadzony pojazd. Przemyślane i płynne prowadzanie auta znacznie sprzyja zarówno bezpieczeństwu jak i niższemu spalaniu, co za tym idzie oszczędnościom. Praktyka dowodzi, że ekonomiczna jazda umożliwia uzyskanie spalania czasem, aż o 42 % niższego.

Oszczędna eksploatacja samochodu to teraz nie lada sztuka, ale oprócz coraz to nowszy i oszczędniejszych silników ważna role w obniżeniu wielkości spalania odgrywa styl w jakim jest prowadzony pojazd. Przemyślane i płynne prowadzanie auta znacznie sprzyja zarówno bezpieczeństwu jak i niższemu spalaniu, co za tym idzie oszczędnościom.

eco-car

Podstawą zmniejszania ilości zużytego paliwa jest wyobraźnia i przewidywanie zdarzeń na drodze, które wydarzą się podczas jazdy. Jeżeli przeanalizujemy drogę i dojdziemy do wniosku, że za kilkaset metrów sygnalizacja świetlna zmieni znak na czerwone to nie powinniśmy docisnąć pedału gazu tylko lekko go zwolnić i spokojnie dojechać do przejścia dla pieszych lub skrzyżowania.

Oszczędzimy w ten sposób zarówno paliwo jak i zużycie hamulców. Dodatkowo istnieje większe prawdopodobieństwo, że w ogóle nie będzie potrzeby zatrzymania się, ponieważ sygnalizacja zdąży zmienić na światło zielone. Podobnie sprawa dotyczy pasów ruchu, które są zajęte. Wcześniejsza zmiana pasa pozwoli nam na płynna kontynuację jazdy. To wszystko ma na celu przede wszystkim jak najrzadsze używanie hamulców.

 

Oczywiście nie należy tego nadużywać ponieważ bezpieczeństwo jest tutaj najważniejsze. Sam proces ruszania powinien być odpowiedni przeprowadzony bez maksymalnego dociskania pedału gazu. Bieg pierwszy powinien być przeznaczony tylko do rozpoczęcia jazdy zaraz po nim należy zmienić bieg na dwójkę. Każdorazowo podczas rozpędzania samochodu pedał gazu nie należy wciskać do końca, ale maksymalnie na 2/3. Dobrze jest też zapoznać się z najekonomiczniejszym zakresem obrotów silnika i jeździć w tych przedziałach.

Po rozpędzeniu pojazdu staraj się otrzymywać jak najdłużej uzyskaną prędkość oczywiście stosując się do określonych przepisów. W zawiązku z tym warto jest się nauczyć pokonywać zakręty z jak najmniejszą stratą prędkości.

Praktyka dowodzi, że ekonomiczna jazda umożliwia uzyskanie spalania czasem, aż o 42 % niższego w porównaniu z mocno ostrą jazdą. Oznacza to, że przykładowo przy średnim spalaniu 10 l / 100 km w zbiorniku zostanie mniej więcej 4 l na każde 100 km, co po ok 100 tys. daje ok 25 tyś zł.

 

serwis motocykli bmw